Nya besked

14 Augusti 2016 | 20:04
I torsdags ringde onkologläkaren upp mig efter att Sahlgrenska tittat på mina röntgen plåtar. Dom läkarna rekommendera att jag skulle äta cellgifter i 3 omgångar till då de hade sett någon tillväxt. 
 Först kändes det som ett jävla bakslag men sedan efter att ha pratat med Jonas och diskuterat med läkaren så känns det "skönt" att de såg detta nu istället för om 3 månader då jag ska göra ny mr-röntgen, för tänk om det hade växt ännu mera så jag även fått börja med strålning igen. 

 
I fredags var det kräftfiskepremiär. Alltid lika mysigt. 
 Barnen helt lyriska. Och vi fick helt ok med kräftor oxå. 



Bra besked 😃

05 Augusti 2016 | 21:02
Oj shit vad fort sommaren har gått. 
 Små grabbarna har haft sommarlov i 6 veckor. På måndag börjar de igen. 
 Joel börjar fritids, Algot ny avdelning och även Mårten ny avdelning. 

Vi har haft en lugn och skön semester ihop men det ska bli skönt med rutiner igen. 

Mårten och Joel började med 2 veckors simskola. Inte i det bästa vädret men de kämpade på riktigt bra. Mårten knäckte koden och kan nu simma, Joel är på god väg. 

Sedan åkte vi ner en sväng till mammas och pappas stuga i Olofsbo. Jag stannade 2 nätter medan barnen och Jonas 4 nätter.

Givetvis fiskades det krabbor 😊😊☺ 💙💙💙

Vi tog oss en tur till Torp Stenhus och medeltidsdagar. 

Pilbågsskytte testades och så tittade vi på slaget Sverige mot Danmark. 

Vi har oxå varit på High Chaparrel. Så kul och barnen var lyriska över allt


Cooling Algot 😉

En rädd Algot när vi blir "rånade" på tåget.

Vi har även varit ute och åkt med våra båt. Vi försökte även fiska men det gav ingen lycka tyvärr 


För några veckor sedan så anordnade några föreningar här Fritsladagen. En mysig dag som erbjöd bla ansiktsmålning, musik quiz, uppträdande, fotbollsmatch lag öst mot väst, Fritsla Triahtlon där Jonas ställde upp och det gick bra för honom. Sedan på kvällen var det fest i Viljans Park 😃

De två minsta efter Fritsla dagen 😊😊

I torsdags var vi i Göteborg med farmor och farfar och turistade. Åkte paddan, Hop on- Hop off buss m.m

Algot var lite trött så han somnade gott på bussen en sväng 😂😂

Och så till det BÄSTA. 
 Gjorde en mr-röntgen förra måndagen. Nu har jag strålats färdigt och fått sista kuren cellgifter. Och mr visade att tumören inte har växt, utan är oförändrad 😃😆😃😆
 Jag har fortfarande en hel del ont och det är strålningskador. Nu är planen att avsluta cortison och morfin. 





En tuff dag

01 Juni 2016 | 22:50
Idag har jag varit på begravning 😢 min kusin endast 24år. 

 Så sorligt och ledsamt men hon var sjuk. Hon mår bättre nu! 

 Givetvis kom det funderingar på hur jag vill ha min begravning. 
 Får sätta mig ner och skriva upp det. 
På ett vis vill jag inte ha några blommor, för kan jag inte få dom idag när jag lever varför ska jag då "få" dom när jag inte lever. Fast så kan man ju vända på det....varför inte "få" blommor då.


Två av alla fina blomsrerarrangemang.  


Dålig...

25 Maj 2016 | 17:51
uppdatering. 
 Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
Allt rullar på här. I fredagskväll avslutade jag min 4:e behandling av 6 av cellgifter.

Jag har en del ont till och från. Äter morfin och cortison dagligen och även ep medicin. 
 Benplattan kommer de operera in när jag ätit klart cellgifterna, så någon gång i höst. 

På dagarna gör jag lite allt möjligt. Träffar någon eller bara är hemma. 

Förra helgen var hela våran familj, mamma, pappa, lillebror och min storebror och hans familj på Kolmården och firade mamma som fyllt år och pappa som fyller år. 
 Mysiga dagar verkligen. 
Dock var inte våra barn så "jättenoga" med att titta på djuren (kan vara så att vi har varit mycket på Borås djurpark.) 

Men något vi alla gilla var delfinshowen 

Kort på en liten goding!

Kusinerna som är så goa mot varandra ❤



Trött och orkeslös

07 Mars 2016 | 16:40
Vi var ju som sagt och träffade en kurator för att få mera tips på hur vi ska berätta för barnen. 
 Hon tyckte att vi kunde säga att jag ska dö men på ett "inlindat" sätt. 
 Vi har inte berättat något än. Vi tänkte vi skulle gjort det nu i helgen men sjukdom bland barnen satte stopp för det. Så vi får se när vi gör det. 

Lite innebandy spel ute i lera funkar fin fint 😃

Jonas bror Peter och hans tjej har "fått" 3 ursöta kalvar som vi var och hälsade på för några veckor sedan och en var kaxig så att barnen kunde klapp den, men mamman övervaka noga. 

Kolla in våran coola elefantsnigel som vi har i vårat akvarie 😍

Räkan kolla in utsikten från draken 😂😂

Själv mår jag så där.
 Trött, orkeslös och ont. Vissa dagar bättre vissa sämre. 

❤❤ så är det ❤❤

Alla Hjärtansdag

14 Februari 2016 | 20:13

Det var ett tag sedan nu jag skrev här. 
 Orken och lusten har inte funnits. 

Här kommer en liten uppdatering. 
  Jag har strålats färdigt och även ätit en omgång cellgifter. Har nu haft paus från "allt" men ska imorgon börja med cellgifter igen och då i högre dos i 5 dagar sedan paus i 3 veckor för att sedan äta 5 dagar paus i 3 veckor  och så ska jag göra i 6 månader. 
  Jag har fått tillbaka en ny tumör men den hade minskat under strålningen. I maj ska jag göra ny mr-röntgen så då får vi se hur den ser "ut" men så länge jag mår "bra" så kommer det inte att göras något. 
 Dock har jag till och från en heldel ont så jag får ta morfin. Känner att mitt tålamod är bättre oxå. När jag precis kommit hem så var mitt tålamod så dåligt, kunde bli arg på minsta grej. 
 Dock det här med ljud är något som är jobbigt,  speciellt plötsliga höga ljud.

Något som är j*vligt jobbigt är oxå att vi ska berätta för barnen att jag ska dö. Dock ska vi inte säga just att jag ska dö utan något "annat" typ att jag ska bli en stjärna eller ängel. Vi (jag & Jonas) ska till en kurator på tisdag och få hjälp med hur vi ska säga m.m) Vill inte säga något, vi vet ju inte när jag kommer att göra det. Fan fan fan vad jag vill skydda dom från det.


Dagen för dopparedagen

21 December 2015 | 19:47
Ja då var det julafton imorgon. Vart tog denna hösten vägen? 
 
 Iår åker vi först till mina föräldrar och firar jul sedan åker vi till Jonas föräldrar och firar där på kvällen 🎄🎅
  Vi har firat jul hos mina föräldrar alla de senaste åren, men i år togs beslutet att vi skulle dela upp det och det är bra för min del då jag inte orkar så mycket tjo och tjim. 

Barnen pyntade sin gran häromdagen 


De var helt lyriska och så nöjda 😃😃

Algot pyntade inget men låg och tittade från våran säng hur bröderna skötte sig. (Han hade feber) 

Vi var ute i skogen i söndags och letade upp våran gran. Gick förvånansvärt smidigt iår 😀


Mina grabbar ❤❤❤❤

Och jag (nissarna) pyntade våran igår kväll 😊
  Japp ser att toppen är sne får fixa det. 


Annars rullar allt på här. Jag åker till strålningen varje dag. 

Här är bara lite av det jag har tappat. Så fort jag rör håret på höger sida så ramlar det av hår.

Nu har jag börjat bli skalle Per, så i måndags var jag och tittade ut peruk, kan säga att det inte var/är det lättaste ska dit igen nästa vecka så får vi se vad det blir för någon. Vill ha så likt mitt nuvarande hår som möjligt. 


Måste visa mina fina naglar som Sabina fixat åt mig. Så nöjd. Lagom längd och lite glitter men inte för mycket 😃

Nu ska jag stänga mina blå en sväng. Familjen är iväg och fixar det sista tills imorgon. 



Ha en riktigt bra Jul och ta vara på varandra och njut!!!


Kram ❤

Trött, trött

13 December 2015 | 16:05
Har märkt att några av er saknar mina inlägg. Vad glad jag blir 😃

Ja här rullar det på, har börjat med strålbehandling och cellgifter sedan 1 och 1 halv vecka sedan. Åker till Borås varje dag utom helgerna och strålas men cellgifterna tar jag i tablett hemma.

 Strålningen känns inget, får lägga mig på en brits och så sätter dom på mig min mask och den knäpper dom fast i britsen.

Det gör så att jag inte kan röra mig något men jag har inte ont av det och skulle jag behöva hjälp så vinkar jag med handen så kommer dom direkt. 

 Jag mår så där...har mått tok illa och kräkts framförallt på natten och förmiddagen. Var hos läkaren i torsdags så nu har jag börjat med cortison igen så nu hoppas jag att illamåendet håller sig borta. 
  Jag är oxå helt sjukt trött på förmiddagarna, jag kommer verkligen inte upp ur sängen. Det är så jobbigt och jag blir så arg, ledsen på mig själv men kroppen orkar verkligen inte :-(
  Som idag när jag skulle bli hämtad av vännen Stina för att jag skulle följa med och titta när mitt gudbarn Lilly skulle ha show i konståkning. Men jag kom inte upp så Stina fick åka utan mig 😢 men vad ska jag göra??? 

 Efter mycket om och men så kom jag ut till familjen som hade varit ute och grejat och tänt brasa så vi kunde grilla korv

  Sedan gick jag bara mest omkring här ute. 

Nu har jag gått och lagt mig så snart ska här sovas och hoppas på att vara piggare imorgon. 

Natti alla 

Förlåt

24 November 2015 | 22:03
  Nu har det gått ett bra tag sedan jag skrev och nej det beror inte på att jag är sjuk denna gången. Jag har helt enkelt inte orkat. 

 Här rullar dagarna på. Var på onkologen i torsdags och fick besked att jag ska börja strålbehandlingen nästa onsdag så idag har jag varit och gjort en ct-röntgen och imorgon ska jag göra en MR-röntgen, detta är inga röntgen som jag får svar på utan de kollar hur de ska ställa in maskinen  (vad jag har förstått) 

Tack alla ni som har hälsat på mig och skickat meddelande m.m det betyder så mycket 💟

I fredags var vi hos Martin, Linda, Vincent och lilla Valter på tacosmys. 

Grabbarna fick bada med Martin och deras pappa. Jag och Linda passade på att bara sitta och tjöta.

På väg hem i mörkret. 

I lördags kom min kusin Veronica på besök 

Så lyxigt hon fixa lunch till oss 😃 

Och även efterrätt hade hon med sig, goa frukter. Pappan i huset var iväg på tipsavslutning i Smeatorpet. Bastning, fotboll och mat. 

På söndagen var Joel bjuden på kalas inne på Leos Leksand 

Medans han härjade där så tog jag och pappan och skulle köpa grejer till våra garderober i hallen + kolla efter julklappar men det orkade jag inte. Mårten hade sovit hos mormor och morfar och Algot hos farmor och farfar så det var lyxigt att gå själva. 

Efter stan så blev vi bjudna på lutfisk hos mamma och pappa mums..tack 💞 

Nej nu måste jag sova klockan ringer vid 05.00 imorgon. Natti

Fika drottning

17 November 2015 | 20:49
Igår var Petra snäll och körde ner mig till apoteket så jag kunde hämta ut min cellgift medicin...den kostade "bara" 20 000kr för 20 tabletter. För några veckor sedan hämtade jag ut antibiotika som "bara" kostade ca 22 000kr, vad ska man säga...tur man bor i Sverige och att vi har högkostnadsskyddet 😃 köpte med oss räksmörgås hem till lunch. 

  Tack Sågliden för den fina blomman jag fick av er 💗

På em åkte vi på utvecklingssamtal för Mårten, fick höra att han är en go kille mot sina kompisar och rättvis. Han är duktig och att stå längst fram och prata inför klassen har han inga problem med (har han nog ärvt från mig 😉)*stolta föräldrar*

Igår kväll kom lillebror och hängde med oss 💕 vi låg i varsin soffa och inte gjorde något efter middagen. 


Joel har börjat skriva, han säger vad man ska skriva och sedan skriver han av det. 

Våran duktiga Joel 💗

Idag kom Linda G och Valter på fika. Mysig stund. Direkt efter dom kom svärmor ännu en mysig stund och hon han knappt åka innan pappa ringde och fråga om jag bjöd på kaffe för han hade köpt lussekatter. Behöver jag säga att lunchen hoppades över. Jaja så är det ibland. 

Ikväll har jag gjort några armband 

 Jag har fått så många beställningar så om det dröjer med just ditt armband så vet du varför. 

Nu ska jag kolla fotboll innan jag sover. 

Glöm inte att ta hand om er, lev i nuet! ❤

Söndag

15 November 2015 | 19:06
Vilken frukost jag kom ner till idag, tomtegröt och julskinka 😍 

 Efter frukost kaffe med fina vännen Helena. Sedan har jag städat av lite, skulle behövas mera men det hinns med och det som inte hinns med det skippar vi. 

Detta är något jag har tänkt att göra länge, varför ska det ta så lång tid att göra vissa grejer så går det fort när man väl gör det. 

Ikväll har jag kollat Bron, en bra serie som idag slutade spännande, nu är det bara två avsnitt kvar. 


Finaste lyktorna har jag haft tänt ikväll, har det ioch för sig nästan varje kväll. 

Ljuslyktans sken

14 November 2015 | 22:18
Morgonen började segt för mig idag. Hade sovit dåligt. Men efter mycket om och men kom jag upp till dukat frukostbord med äggröra och stekt bacon 😙

  Sedan kom Maria och Emma ner på kaffe och tjöt mysig fm. 

 Algot har haft förskolekompisen Signe, de lekte så bra hela tiden. 

Vid kvart över fyra så åkte vi upp till Smeatorpet där fritsla vik anordnade en promenad där tomtenissarna och tomten fanns. 

En tomtenisse som ville höra en julsång innan vi fick gå vidare

Anders, Åsa, Tage, Signe, Klas-Göran, Linda, Moa och Ida gjorde oss sällskap ett härligt gäng på 7 barn och 6 vuxna. 

En pyntat gammalt träd med marschaler 

På väg var det även tipspromenad. 

Till sist kom vi fram till tomtefar där barnen fick lämna sina önskelistor och så fick dom en chokladkalender


Det bjöds på glögg och pepparkakor hos tomtefar

Sedan vidare till grillstugan där vi fick korv och till sist in i stugan där vi bjöds på fika. Där fanns det oxå lotter att köpa och fiskdamm.  

 Vi vann på våran tipspromenadslott



Vaccin

13 November 2015 | 21:29
Ringde ner idag till vårdcentralen och sa att jag behövde en tid till att vaccinera mig. Först sa hon att man inte kan beställa tid för vaccination utan komma på de bestämda tiderna. Förklarade då att jag inte kan stå i kö och vara bland massa folk pga att jag har opererat bort en hjärntumör så jag fick en tid. 

  Efteråt så åkte jag till Lycke en sväng och sa tjena, gud vad jag saknar jobbet. Efter en stund där blev jag akut trött så en kollega körde hem mig. Det är något som jag har märkt efter operationen är att jag när jag blir trött så blir jag akut trött och måste bara komma hem om jag är borta så i em så har jag vilat. 


Denna underbara "korg" fick jag av Fritsla IF's styrelse. Tack snälla 💖 
  

Ikväll hade vi verkligen fredagsmys 😍

Gud vad gott det var...

Algot kämpar med en krabbklo 

Joel visar stolt upp sin krabbklo 




Hemma 😃

12 November 2015 | 18:57
I går gjorde jag inget alls, låg i soffan hela dagen verkligen 

Var frusen och vad passar inte bättre än att dricka te då. 

Det ser inte mö ut men fasiken vad det kliar, äter allergimedicin och det lindrar det en hel del. 


När familjen var på ingång så fixade jag till lite mat, inget avancerat men gott. Vanlig potatis och sötpotatis i ugnen, stekt kycklingfile med en sås gjort på yoghurt, vitlök, salt, paprikapulver och peppar (skulle även varit spiskummin men det hade vi inte) 

Några armband pärlade jag oxå. Så kul att ni är så många som har beställt. Tack 😍

Idag kom min kusin och han lilla dotter Natalie hit. En mysig stund med lek, fika och mat. 
  Idag skulle jag tagit influensa sprutan oj jisses vilken kö..Efter 30 min så ropades nummer 23 upp och jag hade 69...hallå jag vände och gick ut. 


Fick denna bok av min kusin och hans familj. Ska bli väldigt intressant att läsa den. 
  Kanske skulle ta och lägga mig snart och börja läsa den. 

Utskriven

10 November 2015 | 22:32
Tittar bara in snabbt för att berätta att jag idag blev utskriven 😃😃 så skönt att få sova hemma och dela min familjs vardag, var ett bra tag sedan jag gjorde det. 

Att se Joels min när jag kom och hämta honom på förskolan värmde så mycket ❤ sådan glädje och sedan när han fick veta att jag även skulle sova hemma visste han inte riktigt vart han skulle ta vägen. 

När jag hämtade Algot, tittade han på mig och frågade -Vad gör du här mamma? Lilla prins. 

Nu ska här sovas....natti 💓 

RSS 2.0